Jste nespokojení v práci? Ne vždy je na vině zaměstnavatel. Většinou za nespokojenost ve firmě může až na určité výjimky sám zaměstnanec a jeho předsudky, kvůli kterým se často špatně rozhodne už při výběru samotného zaměstnání. Velmi často si takovou možnost později ani neuvědomuje a odmítá připustit svojí chybu. Vyhnout se takovým pocitům přitom není vůbec složité. Co tedy pro to můžeme udělat?
· Při hledání zaměstnání zvažte všechny možnosti, zbytečně se nepodceňujte a hledejte na sobě pozitivní vlastnosti, které můžete prodat už při hledání vašeho vysněného povolání. Nepřemýšlejte úzkoprse. Velmi často se stává, že si člověk milně stanový seznam priorit nebo se zbytečně podceňuje. Na jednoduché možnosti máte vždy dost času, proč se zbytečně upínat k nejsnazším možnostem, když máme na víc?
· Nenechte si mluvit do svých pracovních schopností, jenom vy nejlépe víte, co od sebe můžete očekávat a jakých výsledků jste schopni dosáhnout. Nezalekněte se hned na začátku náplně práce. Nepřemýšlejte o tom, zda vaše zkušenosti a znalosti na danou pozici budou stačit. Každá firma funguje trochu jinak a nikdo neočekává, že hned první den porozumíte úplně všemu, důležité je chtít učit se nové věci, být tvůrčí a iniciativní.
· Neomezujte se na konkrétní místo zaměstnání. Hledáte práci v okolí, abyste nemuseli trávit hodinu na cestě? Nikomu se moc nechce dojíždět, o to hůř do zaměstnání, ale právě dojíždění přináší i řadu benefitů v podobě společné cesty s kolegy nebo více času na sebevzdělávání během jízdy, kterou byste jinak stejně prospali.
· Nerozhodujte se jenom podle výše platu. Pokud budete hledat pracovní místo s nejvyšším pracovním ohodnocením, často se může stát, že při dané pozici je to finanční strop, přes který se už nedostanete a nepomůžou ani benefity.
· Rozhodujte se racionálně. Přemýšlejte i o budoucnosti, flexibilní pracovní doba je výhodou, práce z domova jistě také, ale co když časem zatoužíte po práci v týmu nebo po užší komunikaci s kolegy?